[Nor] [Eng]

Guestbook
Da Costa Vista - Bracco & Spinone Kennel

Holiday in The Netherlands

Etter mye venting og kansellering p.g.a storm, kom vi endelig til Nederland den 1. november. Her ble vi hentet av Tina og Jaap, våre gode venner på kennel Ala D`Oro. Fra flyplassen i Amsterdam satte vi kursen mot huset deres i Zuidermeer.

Vi har hatt det veldig bra på besøk hos dem, og vi har gjort mye spennende. Her er noen av aktivitetene vi har gjort: Vi har vært i Volendam, en liten fiskerlandsby. Der var det masse turister, fiskemarked og spesielle Volendam-klær, som vi selvfølgelig måtte kle på oss og bli avbildet med :-)
Vi besøkte også Ingrid og Do, som har 2 nydelige Frieserhester. Jeg fikk æren av å få ri dem begge, og Ingrid ga meg en lærerik ridetime på Wietse, hennes vallak. Vi fikk også se Ingrid og hennes Frieserhingst i aksjon på en dressurkonkurranse. Her kom hun på 3. plass noe som er bra! En stor takk til Ingrid og Do for at vi fikk komme!

Dagen etter dro vi på jakt i Nord-Holland på en plass kalt Appelscha (Drenthe), Jaap har sine egne jaktmarker der. Med 2 hunder og haglen på skuldren, entret vi markene. Motje og Pebbles var med oss. Dessverre fant vi ikke fugl denne dagen, men det var allikevel veldig interessant og en fryd å se hundene jobbe.
Hjemme igjen fikk vi en leksjon i rensing av skytevåpen og våpen generelt. Det er interessant å lære slike ting i og med at vi er i full gang med å lese mot jegerprøveeksamen. Vi har også lært masse om lover og regler for jakt i Holland, og det er interessant å høre om jakt i andre land i Norge. Mandag tok vi toget inn til Amsterdam og tok en nærmere kikk på denne store byen. Våre veldig spesielle guider, Tina og Jaap, ledet oss gjennom byens krinker og kroker. Vi så masse; Blomstermarkedet, kongehuset,og de mange kanaler som finnes ikke bare i byen, men i hele Holland. Vi tok en guidet båttur i Amsterdam der vi bl.a. fikk se bygningen hvor Anne Frank oppholdt seg under krigen. Og selvølgelig shoppet vi litt :-) Vi var til og med på det store og berømte kjøpesenteret i Amsterdam; "de Bijenkorf"!! Tirsdag kveld dro vi for å se på 4 uker gamle Bracco valper på kennel Regione Montagnosa. Selvølgelig er valper det søteste i verden, og det gjaldt også disse! Vi ønsker dem alt godt for fremtiden!

Dette har vært en topp ferie, og vi er så glade for at vi har så gode venner i Holland! Tusen takk Tina og Jaap for at dere har tatt så god vare på oss! Dere vet at dere alltid er velkommen til å besøke oss i Norge!